Tankar kring den stundande hösten

Det är fortfarande full sommar ute, ändå är höstterminen igång. Det där efterlängtade sommarlovet känns redan långt borta och det nya LÄSåret som vi skulle samla energi och inspiration inför är här. Och höstens böcker har börjat komma, boktipsen tickar upp på BokLus i ganska jämn takt.

I höst har jag några bokprat inbokade redan, men det finns fortfarande möjlighet att boka mig för bokprat i klass under hösten. Däremot kommer jag inte att göra några stora litteraturgenomgångar för personal på skolor och bibliotek. Det beror på att jag har fått en del andra stora bokningar. Dels som moderator på bokmässan (läs här om vår programpunkt, jag skriver mer om det vid senare tillfälle), dels inspirationsföreläsningar om skolbiblioteksverksamhet vid utbildningstillfällen för aktiva och blivande skolbibliotekarie. Och då vill jag så klart fokusera på de här uppdragen och hinner inte lägga lika mycket tid på att läsa böcker. Istället koncentrerar jag mig på att läsa sådant som jag tror att jag kan ha användning för vid bokprat i klass. Det blir alltså en lite annan inriktning på min verksamhet i höst. Men i min resa som egenföretagare är jag fortfarande ganska ny och jag väljer att prova mig fram och ta det som det kommer och just nu är jag väldigt nöjd med de spännande uppdrag jag har framför mig i höst.

Lämna en kommentar